A GANTRAIL (Gantry Railing Ltd.) cég 1965-ben alakult Angliában, kifejezetten a darupályasín rendszerek építésére, telepítésére és javítására. A GANTRAIL cég volt az első, amely lágy/csillapított/rugalmas darupályasín rendszereket épített. A mai napig vezető szerepet játszik ezen a téren.

Mivel a darupályák kialakítási lehetősége végtelen, ezért lehetetlen lenne egy kész műszaki, ill. kereskedelmi információs csomaggal szolgálni ügyfeleink részére. Ezért javasoljuk, hogy minden műszaki problémával, rajzra, mintára vonatkózó igénnyel, keressék fel irodánkat. Készséggel és azonnal segítünk a rendelkezésünkre álló műszaki hátterünkkel.
Az ACÉLTERV Kft. (Magyarországon és Európában) a GANTRAIL cég pedig világszerte (Egyesült Királyságban, Európában, a Közel-Keleten, Afrikában, Indiában, Amerikában, Malaysiában, Hong Kongban) jelen van kikötők, rakodópartok, konténerátrakók, hajókikötők, hajóliftek darupályái építésénél. Telepítünk sínrögzítő rendszerükkel darupályát gyártócsarnokokba, öntödékbe, erőművekbe (atom és hagyományos), hulladék-kezelő üzemekben, darabos és ömlesztett áru ki- és berakodó terminálokon, sőt számítógép-vezérelt, egynyomtávú sínrendszerrel működő magasraktárakban, és a legnagyobb igénybevételű acélművekben is.
Speciális beépítési területeink a vasúti lefejtő tálcák, vizsgáló aknák és mozdonyfordító-berendezések körsínpályái is.


 

acelterv_termekek_1_01.jpg

Darupályák hibái

Vasbeton alapzatú pályák
  • A pálya alapzatának törése
  • A rögzítő elemek kilazulása
  • Sín elmozdulás a kapcsolódási pontokon
  • A pálya egyenetlenségei és szintbeli eltérései
  • Túlzott kerék-kopás
  • Túlzott sín-fej kopás

A betonalapzatú pályák meghibásodásához rendszerint a nem megfelelő tervezés, kialakítás, ill. a nem megfelelő anyagválasztás és a nem kellően szakszerű telepítési munka vezet.

Az esetek túlnyomó részében a sín mereven van rögzítve a támasztó vasbetonszerkezethez (pl. GEO lemezes rögzítés). A beton a hajlítási igénybevételeket rendkívül kis mértékben viseli el, ezért az intenzív helyi terhelés hatására könnyen töredezik. Ez a víz beszivárgásához és a betonvas korróziójához vezet.

Másik általános probléma a nem megfelelő minőségű habarcs használata, az egyébként jól kivitelezett pálya esetében. A cement és cementhabarcs normál esetben zsugorodik, és gyenge felszínt eredményez, így nem nyújt megfelelő alátámasztást a pálya terhelésének.

 

 
Acélszerkezeten nyugvó pályák
  • A sínrögzíző elem csavarjainak hibája
  • Síntörés a csatlakozási pontoknál
  • A pálya egyenetlenségei
  • Túlzott kerék-kopás
  • Túlzott sín-fej kopás
  • Az acélszerkezet csavarjainak kilazulása
  • A tartógerendák felszínének kopása és korróziója

A hagyományos rögzítőelemekkel szerelt pályák túl mereven voltak rögzítve a tartószerkezethez.

A szerkezet mozgása és meghajlása is jelentős a használat közben. A tartógerendák felső felszíne jelentősen rövidül, amikor a gerendát hajlító feszültség terheli. A merev rögzítési rendszer így a helyi kifáradásos igénybevételhez, ez pedig a komponensek töréséhez vezetett.

A nem ellenőrzött pálya elhasználódása felgyorsul, veszélyeztetve ezzel a daru biztonságos használat melletti élettartamát.


acelterv_termekek_1_02.jpg

acelterv_termekek_1_05.jpg
 
 acelterv_termekek_1_06.jpg

 

 

acelterv_termekek_1_07.jpg

 

 

 

 

 GANTRAIL sínleerősítő elemek jellemzői
  • a sín oldalirányú állítási lehetősége ( 5-20 mm) a telepítés alatt és után is,
  • a leszorító elemek a rögzítésük után önzárók,
  • felveszik az oldalirányú terheléseket,
  • az alacsony beépítési magasság megengedi az oldalgörgős vezetést,
  • a sín és a pályatartó közötti méreteltérést kiegyenlítik,
    kiküszöböli a rögzítőcsavarok fáradását,
  • biztosítják a rugalmas alátétlemezek előfeszítését a sínszálak alatt,
  • az egyes sínszakaszok elmozdulásának lehetőségét behatárolja.
 
 GANTRAIL sínalátét jellemzői

A szintetikus elasztomerből (Neoprén) készített GANTRAIL sínalátétek:
  • csökkenti a sínekben és a tartószerkezetekben a feszültséget,
  • felületi terheléssé alakítja át a pont- ill. élszerű terheléseket a síntalp és a főtartó között,
  • kiküszöböli a sín és a darupálya főtartószerkezet gyártási és szerelési pontatlanságából adódó koptató hatást, kivályúsodást,
  • csillapítja a daru által keltett rezgéseket és zajhatást,
  • csökkenti a sín és a tartószerkezet elhasználódását.

 

Csavarozható kivitelű sínrögzítő elemek:


Elem típusa

Oldalirányú terhelhetőség 8.8 min. csavarral

[kN]

Oldalirányú terhelhetőség 10.9 min. csavarral

[kN]

Sín talpszélességhez hozzáadódó
szerelési méret

Adatlap

3112/10 21  - 92mm download
3116/10 38 50 100mm download
3120/15 75 100 147mm download
3124/15 125 140 150mm download
3124/20 125 140 170mm download
3224/20 250  - 170mm download
3226/15 250 - 150mm download
6124/20 125  - 149mm download
*7120/10 75 100 95mm download

 Hegeszthető kivitelű sínrögzítő elemek:

Elem típusa

Oldalirányú
terhelhetőség

[kN]

Sín talpszélességhez
hozzáadódó
szerelési méret

Adatlap

*1116/15 120 100mm download
*1120/12 120 100mm download
*1120/15 120 104mm download
*1120/21 165 130mm download
*1216/15 165 100mm download
*1220/20 235 130mm download
*1220/21 300 130mm download
8119/15 120 166mm download
8219/20 200 187mm download
9112/08 20 80mm download
9116/10 40 118mm download
*9116/08 55 100mm download
9120/12 80 152mm download
9120/15 120 156mm download
9120/20 120 160mm download
*9216/08 165 100mm download
9220/20 235 160mm download
9220/30 300 200mm download

acelterv_termekek_1_08.gifRögzítési rendszerek típusai:


A kikötőben, konténerterminálokon alkalmazott darupályák nagy része vasbeton alapra kerül, ezekben az esetekben a további információkra is szükség van a tervezéskor (vasbeton háló kiosztására, helyére, ill. a maximális kerékterhelés értékére).

Az ACÉLTERV Kft. képes arra, hogy bármilyen alkalmazás esetén ajánlásokat és teljes műszaki ajánlatot tegyen darupálya építésre és az ahhoz szükséges anyagok beszállításáról is gondoskodjon.

Bővebb információért keressen fel minket, vagy látogasson el a www.gantrail.com oldalra.

 

 

 
 

Copyright © ACÉLTERV Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.   Lasky Design